WEKO3
アイテム
中国遼寧省の見聞記と地歴連携授業試案
https://doi.org/10.14990/00003591
https://doi.org/10.14990/000035912f92cd1e-7a49-4175-abbf-633162bb9898
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-06-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中国遼寧省の見聞記と地歴連携授業試案 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Observations on Liaoning Province in China and A Sample Teaching Plan Connecting Geography and History | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 中国遼寧省 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 満州事変 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 日中戦争 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 改革開放政策 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 地歴連携授業 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Liaoning Province in China | |||||
キーワード | ||||||
主題 | the Manchurian Incident | |||||
キーワード | ||||||
主題 | the Sino-Japanese War | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Reform and Opening-up Policy | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Teaching Plan Connecting Geography and Histor | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.14990/00003591 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
伊藤, 善文
× 伊藤, 善文 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 筆者は2019年8月に中国遼寧省を訪れた。遼寧省は中国東北部に位置し、歴史的には日露戦争の戦跡や日本の租借地であった旅順・大連。満州事変勃発の地である溶陽。さらに、南満州鉄道やH中戦争などが想起される。他方、地理的には、改革開放政策の下、産業が発展し、生活は向上している。このような遼寧省の地誌について、筆者の見聞と資料をもとに地歴連携授業試案を提示する。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The writer visited Liaoning Province in China in August 2019. Liaoning is located in the northeastern part of China. Liaoning has Lushun and Dalian, which were historically the ruins of the Russo-Japanese War and Japan's lease lands. It also has Shenyang, where the Manchurian Incident happened in 1931. I remembered South Manchuria Railways and the Sino-Japanese War when I visited there. On the other hand, geographically under the reform and opening-up policy, its industry has been developed and the living standard of the people there has been improved. On a topography of Liaoning Province I will present a sample teaching plan connecting geography and history based on the writer's observations and references. |
|||||
書誌情報 |
甲南大学教職教育センター年報・研究報告書 en : Konan University Teacher Education Center Annual Report and Bulletin 巻 2019年度, p. 23-31, 発行日 2020-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 甲南大学教育教職センター | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18825338 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12776186 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |