ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 甲南大学学生相談室紀要
  3. 第24号 (2016)

発達障害学生の支援の現状と課題に関する学生相談カウンセラーへの調査研究 ―所属機関の設立形態(国公立・私立)間の比較を中心に―

https://doi.org/10.14990/00003423
https://doi.org/10.14990/00003423
90068d7b-4b58-4382-bf85-1d84cc13cc59
名前 / ファイル ライセンス アクション
K03230.pdf K03230.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-11-08
タイトル
タイトル 発達障害学生の支援の現状と課題に関する学生相談カウンセラーへの調査研究 ―所属機関の設立形態(国公立・私立)間の比較を中心に―
タイトル
タイトル A Study on the Support for Students with Developmental Disorders by Student Counselors; Focusing on the Comparison between Public and Private Academies
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 questionnaire survey
キーワード
主題 support students
キーワード
主題 developmental disorders
キーワード
主題 student counselors
キーワード
主題 public and private academies
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/00003423
ID登録タイプ JaLC
著者 福留, 留美

× 福留, 留美

WEKO 6511

福留, 留美

ja-Kana フクドメ, ルミ

Search repository
高石, 恭子

× 高石, 恭子

WEKO 4078
e-Rad 60248094

高石, 恭子

ja-Kana タカイシ, キョウコ

en TAKAISHI, Kyoko

Search repository
青柳, 寛之

× 青柳, 寛之

WEKO 6483

青柳, 寛之

ja-Kana アオヤギ, ヒロユキ

en AOYAGI, Hiroyuki

Search repository
Fukudome, Rumi

× Fukudome, Rumi

WEKO 6514

en Fukudome, Rumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article reports the results of the questionnaire survey conducted to reveal the present issues on the support for students with developmental disorders by student counselors in 136 academies. Especially in this paper, we reported the results focusing on the comparison between public and private academies. Results showed that the most of student counselors in academies had experiences of cooperation with faculties and parents to support students with developmental disorders, they considered to need not only individual counseling but also various group programs and workshops, and considered the difficulties in regard to job finding.
And then, counselors in private academies offered frequently than in public academies, group programs for communication activity, consultation with parents and buck up after student’s graduation. In addition, they need to adjust support systems about reasonable accommodation for students with developmental disorders.
書誌情報 甲南大学学生相談室紀要
en : Bulletin of Konan Student Counseling Room

号 24, p. 9-23, 発行日 2017-02-28
出版者
出版者 甲南大学カウンセリングセンター学生相談室
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:06:11.502657
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

福留, 留美, TAKAISHI, Kyoko, AOYAGI, Hiroyuki, Fukudome, Rumi, 2017, A Study on the Support for Students with Developmental Disorders by Student Counselors; Focusing on the Comparison between Public and Private Academies: 甲南大学カウンセリングセンター学生相談室, 9–23 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3