ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 甲南大学学生相談室紀要
  3. 第16号 (2008)

発達障害という視点が学生相談にもたらしたもの

https://doi.org/10.14990/00003408
https://doi.org/10.14990/00003408
804fc282-23ad-4718-8db4-5415fd3ebc19
名前 / ファイル ライセンス アクション
K03215.pdf K03215.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-11-08
タイトル
タイトル 発達障害という視点が学生相談にもたらしたもの
タイトル
タイトル What the Understandings of Developmental Disorders Has brought to Student Counseling
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 developmental disorders
キーワード
主題 changes in student counseling
キーワード
主題 support according to one's individuality
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/00003408
ID登録タイプ JaLC
著者 高石, 恭子

× 高石, 恭子

WEKO 4078
e-Rad 60248094

高石, 恭子

ja-Kana タカイシ, キョウコ

en TAKAISHI, Kyoko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper discusses about how the student counseling has changed by understanding developmental disorders. First, the history of support for students who have developmental disorder was surveyed, and, next, the current data of those support in Konan University was showed.
The change was summarized to three points. One is: the counselor who tended to value the two-person relationship came to understand the case in the multifaceted perspectives. The second is: the attention to parenting was shifted to the developmental aspect of students themselves. The third is: student counseling services often done by the clinic model began to be provided by the developmental model.
Since there are both sides of merits and demerits in those changes, we need to think carefully about supports by excessive training and guidance for students with developmental disorder. The better goal is that each student will be able to receive the custom-made support according to one's individuality and individual need.
書誌情報 甲南大学学生相談室紀要
en : Bulletin of Konan Student Counseling Room

号 16, p. 63-74, 発行日 2009-02-28
出版者
出版者 甲南大学カウンセリングセンター学生相談室
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:06:47.553382
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

TAKAISHI, Kyoko, 2009, What the Understandings of Developmental Disorders Has brought to Student Counseling: 甲南大学カウンセリングセンター学生相談室, 63–74 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3