ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 甲南大学教職教育センター年報・研究報告書
  3. 2018年度

自立した教員育成を目指して : 英語教育・国際理解の観点から

https://doi.org/10.14990/00003334
https://doi.org/10.14990/00003334
0b98fd6d-5b6a-4efc-be1c-ddac64ecb951
名前 / ファイル ライセンス アクション
K03147.pdf K03147 (435.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-12
タイトル
タイトル 自立した教員育成を目指して : 英語教育・国際理解の観点から
タイトル
タイトル A Message to Foster an Independent Young Teacher : From the Perspective of English Education / International Understanding
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 俯瞰的
キーワード
主題 バトンの受け渡し
キーワード
主題 自立
キーワード
主題 想像力
キーワード
主題 ポートフォリオ
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/00003334
ID登録タイプ JaLC
著者 田中, 陽三

× 田中, 陽三

WEKO 6297

田中, 陽三

ja-Kana タナカ, ヨウゾウ

Search repository
Tanaka, Yozo

× Tanaka, Yozo

WEKO 6298

en Tanaka, Yozo

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 「兵庫が育むこころ豊かで自立した人づくり」は『第2期ひょうご教育創造プラン(兵庫県教育基本計画)』にある基本理念であり、予測困難な未来社会において自立的に生きる力を育てようとしている。しかし、人材育成に携わる教員の側に「自立」という意識を持って教育活動にいそしむ教員がどれほど育っているのであろうか。自立した教員とはどのような教員であるのか。筆者は、英語教育に携わる若手教員に向けて以下の4つの提案をし、筆者の教育実践綛験を基に考察したい。①全体を見渡した俯瞰的な観点から英語教育を進める、②自立のための振り返り(自己評価)を大切にする、③自立のためには自らの想像力を発揮した教育活動を行う、④自らのアイディアで教材・教具を工夫する
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 “WE SUPPORT OUR CHILDREN TO BECOME INDEPENDENT AND RICH in SPIRIT” is the fundamental principle based on “Hyogo Educational Promotion Plan―Second Stage.” This is trying to foster the children's ability to live independently in an unpredictable future society. However, how many teachers involved in human resource development are carrying out their educational activities with the awareness of their ‘independence' ? What is an independent teacher like? The following message should be shared with promising young teachers engaged in English education. ①To promote English education from the bird's eye view overlooking the whole. ②To cherish looking back at themselves (self-evaluation) for independence. ③To do educational activities using their own imagination for independence. ④To devise teaching materials and teaching tools by making the most of their own creative ideas. I will reexamine these suggestions based on my long and precious teaching experiences in secondary and tertiary education.
書誌情報 甲南大学教職教育センター年報・研究報告書

巻 2018年度, p. 49-54, 発行日 2019-03-31
出版者
出版者 甲南大学教職教育センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18825338
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12776186
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:46:41.279271
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

田中, 陽三, Tanaka, Yozo, 2019, A Message to Foster an Independent Young Teacher : From the Perspective of English Education / International Understanding: 甲南大学教職教育センター, 49–54 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3