ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 甲南大学全学共通教育センター紀要
  3. 第2号

[教育方法・教育実践・教育学習支援] Learner Perceptions of Team-Based Learning (TBL) Efficacy

https://doi.org/10.14990/0002000143
https://doi.org/10.14990/0002000143
607ec4c4-61db-4f55-9a6d-a87bc0a7881e
名前 / ファイル ライセンス アクション
K04574.pdf K04574.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-04-02
タイトル
タイトル [教育方法・教育実践・教育学習支援] Learner Perceptions of Team-Based Learning (TBL) Efficacy
言語 ja
タイトル
タイトル Learner Perceptions of Team-Based Learning (TBL) Efficacy
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 Team-Based Learning (TBL)
キーワード
主題 Learner Engagement
キーワード
主題 Self-Determination Theory (SDT)
キーワード
主題 Cultural Context in Education
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/0002000143
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
著者 ジョーンズ, ブレント

× ジョーンズ, ブレント

WEKO 3205

en Jones, Brent Allen

ja ジョーンズ, ブレント

ja-Kana ジョーンズ, ブレント

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 この定量的なアクションリサーチ研究では、日本の大学の経営コースでのチームベース学習(TBL)の効果について学習者の認識を探求しました。自己決定理論および学生エンゲージメントの枠組みを統合することにより、TBLが学生の心理的ニーズとエンゲージメントの次元とどのように整合するかを調査しました。テーマ分析および定量分析からの所見によると、TBLは学生の能力、自主性、関連性の感覚を著しく向上させました。また、行動的、感情的、認知的、および能動的エンゲージメントも促進しました。しかしながら、言語の壁、チームダイナミクス、およびピア評価の公平性に関する課題も指摘されました。この研究は、TBLが基本的な心理的ニーズを満たし、包括的なエンゲージメントを促進する可能性を強調しており、TBLの実施において文化的に敏感に適応する事と言語サポートの必要性を浮き彫りにしています。これらの洞察は、多様な教育環境において学習者のエンゲージメントと満足度を高めることを目指す教育者にとって重要です。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This qualitative action-research study explored learner perceptions of Team-Based Learning (TBL) efficacy in a management course at a Japanese university. Integrating Self-Determination Theory and student engagement frameworks, the research examined how TBL aligns with students' psychological needs and engagement dimensions. Findings from thematic and quantitative analyses revealed that TBL significantly enhanced students' sense of competence, autonomy, and relatedness.It also fostered behavioral, emotional, cognitive, and agentic engagement.However,challenges such as language barriers, team dynamics,and peer evaluation fairness were noted.The study underscores TBL's potential in fulfilling basic psychological needs and promoting comprehensive engagement, highlighting the need for culturally sensitive adaptations and language support in TBL implementation. These insights are pivotal for educators aiming to enhance learner engagement and satisfaction in diverse educational settings.
書誌情報 ja : 甲南大学全学共通教育センター紀要
en : Memoirs of the Center for Education in General Studies, Konan University

巻 2, p. 149-163, 発行日 2024-03-13
出版者
出版者 甲南大学全学共通教育センター
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27584917
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-04-02 01:04:48.541054
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

ジョーンズ, ブレント, 2024, [教育方法・教育実践・教育学習支援] Learner Perceptions of Team-Based Learning (TBL) Efficacy: 甲南大学全学共通教育センター, 149–163 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3