ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 甲南大学教職教育センター年報・研究報告書
  3. 2022年度

パブリック・スピーカーとしての教師 ―語りの力

https://konan-u.repo.nii.ac.jp/records/4608
https://konan-u.repo.nii.ac.jp/records/4608
f6bfc19f-89aa-4d06-a2d3-9373714c89cb
名前 / ファイル ライセンス アクション
K04363.pdf K04363.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-17
タイトル
タイトル パブリック・スピーカーとしての教師 ―語りの力
タイトル
タイトル Teachers as Public Speakers: Power of Narratives
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 パブリック・スピーカー
キーワード
主題 パブリック・スピーチ
キーワード
主題 スピーチのスタイル
キーワード
主題 映像観察
キーワード
主題 ふり返り
キーワード
主題 語りの力
キーワード
主題 Public Speaker
キーワード
主題 Public Speech
キーワード
主題 Speech Styles
キーワード
主題 Video Observation
キーワード
主題 Reflection
キーワード
主題 Power of Narratives
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 野村, 和宏

× 野村, 和宏

WEKO 7650
e-Rad 00149618

野村, 和宏

ja-Kana ノムラ, カズヒロ

en NOMURA, Kazuhiro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 学習者の前に立って授業を行う教師は、校種や教科に関わらずパブリック・スピーカーといえる。英語科の授業では、教師によるオープニングトーク、クラスルームイングリッシュ、教科書の音読などの言語活動が考えられる。これらはスピーチのスタイルの観点から、impromptu、manuscript、memorized、extemporaneousの4つのスタイルに当てはめることができる。それぞれのスタイルの長所と短所を十分に理解し、意識することで授業はより密度の濃いものとなる。筆者は教職課程で教員をめざす学生の指導を行っており、学生は模擬授業を実践する。時間をかけて指導案や教材を準備し模擬授業に臨むが、実際に他の学生の前に立って授業を行うことは簡単なことではない。模擬授業に対する複数のふり返りの中で自分の授業の動画映像をじっくりと観察することは、客観的な第三者的視点を通してReflective Selfを確立していくための重要なステップとなる。本稿では学生がこうした学びのプロセスの意味を理解し、どのような気づきをしているかを論じる。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A teacher who stands in front of students and conducts lessons can be considered a public speaker, regardless of school type or subject. In an English class, language activities may include the teacher’s opening talk, classroom English, and reading aloud from a textbook. In terms of styles of speech, these can be categorized into four styles: impromptu, manuscript, memorized, and extemporaneous. By fully understanding and being aware of the advantages and disadvantages of each style, teachers can make their teaching more meaningful. The author teaches students who try to become English teachers, and the students practice micro teaching. Although they spend a lot of time preparing teaching plans and materials for the class, it is not easy to actually stand in front of other students and conduct the lesson effectively with confidence. Watching a video of their own teaching and reflecting on it is an important step in establishing a reflective self through an objective, third-party perspective. In this paper, how students understand the meaning of such learning process will be discussed.
書誌情報 甲南大学教職教育センター年報・研究報告書
en : Konan University Teacher Education Center Annual Report and Bulletin

巻 2022年度, p. 31-43, 発行日 2023-03-31
出版者
出版者 甲南大学教育教職センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18825338
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12776186
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:59:25.070794
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3