ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. Hirao School of Management Review
  3. 第13巻 (2023)

Getting the Most out of Classroom Discourse: Using Discussion Circles to Support and Structure Discussions in the Language Classroom

https://doi.org/10.14990/00004473
https://doi.org/10.14990/00004473
a0eff139-a7e3-4f1a-8a6d-8185ef32850b
名前 / ファイル ライセンス アクション
K04266.pdf K04266.pdf (404.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-27
タイトル
タイトル Getting the Most out of Classroom Discourse: Using Discussion Circles to Support and Structure Discussions in the Language Classroom
タイトル
タイトル Getting the Most out of Classroom Discourse: Using Discussion Circles to Support and Structure Discussions in the Language Classroom
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 Discussion Circles
キーワード
主題 Literature Circles
キーワード
主題 Active Learning
キーワード
主題 Learner Engagement
キーワード
主題 Self-Determination Theory
キーワード
主題 Discussion Circles
キーワード
主題 Literature Circles
キーワード
主題 Active Learning
キーワード
主題 Learner Engagement
キーワード
主題 Self-Determination Theory
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/00004473
ID登録タイプ JaLC
著者 Keever, Earl Derek

× Keever, Earl Derek

WEKO 8003

Keever, Earl Derek

ja-Kana Keever, Earl Derek

en Keever, Earl Derek

Search repository
ジョーンズ, ブレント

× ジョーンズ, ブレント

WEKO 3205

ジョーンズ, ブレント

ja-Kana ジョーンズ, ブレント

en Jones, Brent Allen

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper offers an overview of a structured approach to classroom student-led discussions, including the rationale, processes and procedures. Specifically, we briefly review the origins and development of discussion circles (sometimes referred to as literature circles) and detail how this powerful approach is being implemented in a content and language integrated learning (CLIL) program for non-English majors learning the language at a private university in western Japan. Additionally, it is argued that a similar approach might also boost learner engagement and better ensure deeper levels of learning in a range of university courses, included but not limited to language courses. It is hoped that this snapshot inspires readers to experiment with discussion circles and other active learning approaches.
書誌情報 Hirao School of Management Review
en : Hirao School of Management Review

巻 13, p. 69-87, 発行日 2023-03-31
出版者
出版者 甲南大学マネジメント創造学部HSMR編集委員会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21860165
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12529030
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:08:03.559231
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

Keever, Earl Derek, Jones, Brent Allen, 2023, Getting the Most out of Classroom Discourse: Using Discussion Circles to Support and Structure Discussions in the Language Classroom: 甲南大学マネジメント創造学部HSMR編集委員会, 69–87 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3