ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 言語と文化
  3. 第26号 (2022)

英語発音授業における大学生の学習ニーズと指導法への反応 ―リズム指導ストラテジー―

https://doi.org/10.14990/00004174
https://doi.org/10.14990/00004174
50dad480-2dc7-4681-8a20-095f30e307e0
名前 / ファイル ライセンス アクション
K03970.pdf K03970.pdf (592.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-05-11
タイトル
タイトル 英語発音授業における大学生の学習ニーズと指導法への反応 ―リズム指導ストラテジー―
タイトル
タイトル University Students’ Learning Needs and Responses to Teaching Strategies in English Pronunciation Classes: Rhythm Instruction Strategies
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 英語発音授業
キーワード
主題 大学生
キーワード
主題 学習ニーズ
キーワード
主題 リズム
キーワード
主題 ストラテジー
キーワード
主題 English Pronunciation Classes
キーワード
主題 University Students
キーワード
主題 Learning Needs
キーワード
主題 Rhythm
キーワード
主題 Strategies
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/00004174
ID登録タイプ JaLC
著者 吉田, 桂子

× 吉田, 桂子

WEKO 5932

吉田, 桂子

ja-Kana ヨシダ, ケイコ

en YOSHIDA, Keiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In order to provide appropriate instruction for students taking university English pronunciation classes, this study first conducted a needs analysis. It investigated how students analyzed their own pronunciation and which pronunciation features they thought they needed to practice the most in class. The pronunciation feature that received the lowest average self-assessment score and that the students wanted to learn the most was rhythm. Next, the teaching strategies for rhythm proposed in the fields of English pronunciation instruction and teacher training were investigated and practiced. Finally, the author surveyed what students thought about those strategies they experienced in class, with the aim of improving pronunciation instruction in future classes.
書誌情報 言語と文化
en : The Journal of the Institute for Language and Culture

巻 26, p. 39-55, 発行日 2022-03-10
出版者
出版者 甲南大学国際言語文化センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13476610
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424274
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:24:36.262922
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

YOSHIDA, Keiko, 2022, University Students’ Learning Needs and Responses to Teaching Strategies in English Pronunciation Classes: Rhythm Instruction Strategies: 甲南大学国際言語文化センター, 39–55 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3