WEKO3
アイテム
学生の意欲を高める対面、オンライン、ハイブリッド授業 ― What, How, and Why
https://doi.org/10.14990/00004173
https://doi.org/10.14990/000041739a4fcc7e-79d7-4697-a8f2-0a34ee455e12
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-05-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学生の意欲を高める対面、オンライン、ハイブリッド授業 ― What, How, and Why | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Face-to-face, online, and hybrid classes to enhance student motivation: What, How, and Why | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 双方向型コミュニケーション | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 対面式授業 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | オンライン授業 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | ハイブリッド型授業 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Zoom | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Interactive communication | |||||
キーワード | ||||||
主題 | face-to-face class | |||||
キーワード | ||||||
主題 | online class | |||||
キーワード | ||||||
主題 | hybrid class | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Zoom | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.14990/00004173 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
野村, 和宏
× 野村, 和宏 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The global outbreak of the new Corona virus has brought about a major change in educational methods. University classes, which used to be conducted face-to-face, have shifted to online classes in the digital space. Although we are benefiting from the technological advances that have made online classes possible, there are still many issues that need to be resolved, such as how to ensure the same level of learning and two-way communication between teachers and learners that is possible in face-to-face classes. In this paper, I will summarize the type of communication that takes place between teachers and students in the classroom, and then discuss how to increase students' motivation and learning effectiveness in a simultaneous hybrid class that combines face-to-face and online classes. In addition, I will report on how to realize two-way communication activities between students participating in the online class and those participating in the face-to-face class in the classroom. | |||||
書誌情報 |
言語と文化 en : The Journal of the Institute for Language and Culture 巻 26, p. 19-38, 発行日 2022-03-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 甲南大学国際言語文化センター | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13476610 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11424274 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |