ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 言語と文化
  3. 第25号 (2021)

Locating Content, Language, and Cognition in a CLIL Art History Biography Activity

https://doi.org/10.14990/00004022
https://doi.org/10.14990/00004022
efb3978f-f0ae-491b-a46e-2ff318ba2b42
名前 / ファイル ライセンス アクション
K03818.pdf K03818.pdf (86.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-07-02
タイトル
タイトル Locating Content, Language, and Cognition in a CLIL Art History Biography Activity
タイトル
タイトル Locating Content, Language, and Cognition in a CLIL Art History Biography Activity
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 CLIL
キーワード
主題 soft CLIL
キーワード
主題 modern western art history
キーワード
主題 cognitive frameworks
キーワード
主題 genre writing
キーワード
主題 syllabus design
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/00004022
ID登録タイプ JaLC
著者 MCNAMARA, Stephen E.

× MCNAMARA, Stephen E.

WEKO 7377

MCNAMARA, Stephen E.

ja-Kana マクナマラ, スティーブン

en MCNAMARA, Stephen E.

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article explains a syllabus that uses the linguistic objectives of a Japanese university language curriculum combined with adapted content objectives from the Australian high school national curriculum for history and media-arts. The content of the syllabus is modern western art history, and the linguistic objectives are adapted from English for Academic Purposes (EAP) reading and writing objectives specified by the university. These objectives are located within a Content and Language and Integrated Learning (CLIL) framework, explaining the justifications for doing so in this context, as well as explaining the syllabus’ relation to the hard-soft CLIL dichotomy and other paradigms. The article comments on the role of cognition in these frameworks, and how this has been accounted for in the syllabus. Following this, the article discusses how these theories have influenced the development of an activity, especially in regard to text treatment, and cognitive-linguistic analogues. The activity is a sequenced reading and writing study in the biography genre. The article concludes with comments on plagiarism and COVID 19’s effects on the instruction and learning of this activity.
書誌情報 言語と文化
en : The Journal of the Institute for Language and Culture

巻 25, p. 211-223, 発行日 2021-03-24
出版者
出版者 甲南大学国際言語文化センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13476610
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424274
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:32:20.382361
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

MCNAMARA, Stephen E. , 2021, Locating Content, Language, and Cognition in a CLIL Art History Biography Activity: 甲南大学国際言語文化センター, 211–223 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3