ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 言語と文化
  3. 第8号 (2004)

Fostering Global Literacy among Japanese University Students through Global Citizenship Education

https://doi.org/10.14990/00000392
https://doi.org/10.14990/00000392
80aa7ba0-c15e-4b46-9144-df26c882a697
名前 / ファイル ライセンス アクション
K00321.pdf K00321.pdf (2.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-04-01
タイトル
タイトル Fostering Global Literacy among Japanese University Students through Global Citizenship Education
タイトル
タイトル Fostering Global Literacy among Japanese University Students through Global Citizenship Education
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 Globalization
キーワード
主題 Education
キーワード
主題 Global Literacy
キーワード
主題 Human Solidarity
キーワード
主題 Japan
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/00000392
ID登録タイプ JaLC
著者 中村, 耕二

× 中村, 耕二

WEKO 980

中村, 耕二

ja-Kana ナカムラ, コジ

Search repository
NAKAMURA, Koji

× NAKAMURA, Koji

WEKO 981

en NAKAMURA, Koji

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Japan, a faceless industrial nation notorious for its global isolation and multicultural deficiency, is now at risk in the middle of globalization. Consequently, Japan today is agonizing on the edge of dramatic transitions needed to get along with the rest of the world. The key to Japan's transition to becoming a peaceful global partner will be largely influenced by global citizenship education for future generations, especially for Japanese university students blindly intoxicated by affluence and indifference. Could global education wake up Japanese university students in order to enable them to think globally and act both locally and globally? This paper discusses issues related to global literacy and the fostering of multicultural global citizenship in Japan. The challenge and achievements involved in integrating controversial global and crosscultural issues into a university-level global citizenship education class are discussed. Can students achieve a reconceptualized view of citizenship, called multicultural citizenship, that will enable them to acquire a delicate balance of, cultural, national and global identification (Banks, 1998) through global citizenship education for human solidarity?
書誌情報 言語と文化
en : Language and Culture : The Journal of the Institute for Language and Culture

巻 8, p. 1-29, 発行日 2004-03-15
出版者
出版者 甲南大学国際言語文化センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13476610
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424274
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:14:18.176900
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3