ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 甲南大学教育学習支援センター紀要
  3. 第6号

Conceptualizing Learner Engagement in Japanese University EFL Contexts

https://doi.org/10.14990/00003814
https://doi.org/10.14990/00003814
263e1f17-6017-4fc0-aa23-2d32f9cc85b7
名前 / ファイル ライセンス アクション
K03613.pdf K03613.pdf (759.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-07
タイトル
タイトル Conceptualizing Learner Engagement in Japanese University EFL Contexts
タイトル
タイトル Conceptualizing Learner Engagement in Japanese University EFL Contexts
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 Learner Engagement
キーワード
主題 Self-Determination Theory (SDT)
キーワード
主題 Identity
キーワード
主題 Investment
キーワード
主題 Flow
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/00003814
ID登録タイプ JaLC
著者 ジョーンズ, ブレント

× ジョーンズ, ブレント

WEKO 3205

ジョーンズ, ブレント

ja-Kana ジョーンズ, ブレント

en Jones, Brent Allen

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, the author introduces a mixed-methods research design that was used to explore how learner engagement manifests itself in university English as a Foreign Language (EFL) courses in Japan. This research involved a unique protocol for classroom observations, which was supplemented by teacher and learner interviews, questionnaires, and support documents. Thematic analysis of the qualitative data identified several instructional practices, teacher characteristics and contextual features that had either positive or negative influences on levels of learner engagement during classroom meetings. This research supports a conceptual framework involving self-determination theory, identity, investment, willingness to communicate and flow.
書誌情報 甲南大学教育学習支援センター紀要
en : Memoirs of Learning Utility Center for Konan University Students

巻 6, p. 81-97, 発行日 2021-03-23
出版者
出版者 甲南大学教育教職センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-2334
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12776153
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:08:27.307673
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

Jones, Brent Allen, 2021, Conceptualizing Learner Engagement in Japanese University EFL Contexts: 甲南大学教育教職センター, 81–97 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3