ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 言語と文化
  3. 第7号 (2003)

Global Literacy as a New Paradigm for EIL Education : Integrating Global Issues into EIL Speech Communication Class

https://doi.org/10.14990/00000378
https://doi.org/10.14990/00000378
dfb591ef-2ebf-48e9-9fad-a5c733e6f0e3
名前 / ファイル ライセンス アクション
K00307.pdf K00307.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-04-01
タイトル
タイトル Global Literacy as a New Paradigm for EIL Education : Integrating Global Issues into EIL Speech Communication Class
タイトル
タイトル Global Literacy as a New Paradigm for EIL Education : Integrating Global Issues into EIL Speech Communication Class
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/00000378
ID登録タイプ JaLC
著者 中村, 耕二

× 中村, 耕二

WEKO 960

中村, 耕二

ja-Kana ナカムラ, コウジ

Search repository
NAKAMURA, Koji

× NAKAMURA, Koji

WEKO 961

en NAKAMURA, Koji

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper discusses the significance of a five-year empirical study of integrating global human issues into university-level EFL education in Japan, highlighting global literacy and English as an International Language (EIL). The study explores the need for raising students' global literacy which includes inter/cross-cultural competence with transcultural and transnational perspectives. It also sees communicative competence in EIL as necessary in order to have a global and peaceful dialogue with people of the world. An ultimate purpose of this program is to integrate global human issues into EIL education as a pan of global education at Konan University in Kobe, Japan, involving 200 Japanese University students. These trial and error experiments provide evidence for the merits of the acquisition of cognitive, affective, social and linguistic skills in EIL and the knowledge leading to local and global action with global perspectives. Cultivating global literacy through EIL education is an invitation to be challenged and enlightened and all language instructors and students are invited.
書誌情報 言語と文化
en : Language and Culture : The Journal of the Institute for Language and Culture

巻 7, p. 1-24, 発行日 2003-03-15
出版者
出版者 甲南大学国際言語文化センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13476610
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424274
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:14:13.745348
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3