ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 甲南大学教育学習支援センター紀要
  3. 第5号

A Pedagogical Study on Japanese Subordinate Clauses

https://doi.org/10.14990/00003614
https://doi.org/10.14990/00003614
b1cdf84f-a4cb-4e0f-8c5f-a299a6111b4c
名前 / ファイル ライセンス アクション
K03413.pdf K03413.pdf (652.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-07-18
タイトル
タイトル A Pedagogical Study on Japanese Subordinate Clauses
言語
言語 eng
キーワード
主題 wa
キーワード
主題 ga
キーワード
主題 subordinate clause
キーワード
主題 constituent element
キーワード
主題 main clause
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/00003614
ID登録タイプ JaLC
著者 谷守, 正寛

× 谷守, 正寛

WEKO 1232
e-Rad 50283966

谷守, 正寛

ja-Kana タニモリ, マサヒロ

en TANIMORI, Masahiro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to analyze what aspects of Japanese subordinate clauses (1) , which are shown in Minami (1974. 1993), are pedagogically meaningful and to consider how they can properly apply to the effective understanding of Japanese sentence structure and of how to properly position fraternal tricky particles wa and ga, special adverbs like declarative statement adverbs(2) or modal auxiliaries within the domain of a subordinate clause or without it in a sentence, being intended to also consider a methodological teaching of Japanese sentence structure through understanding of how subordinate clauses behave.
This study claims in particular that the structural difference of wa and ga can be illustrated, in a way that makes it structurally understandable, instead of discussing the semantic difference of them. We will see the positions in which specific constituent elements like wa and ga can or must be placed, which are effectively illustrated as in [NP wa / ga ... [...ga...(verb)- (predicational element)] main predicate]. We will be able to examine the expertise of Minami (1974, 1993) that is pedagogically illustrated here so that we may effectively apply it.
書誌情報 甲南大学教育学習支援センター紀要
en : Memoirs of Learning Utility Center for Konan University Students

巻 5, p. 23-36, 発行日 2020-03-23
出版者
出版者 甲南大学教育教職センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-2334
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12776153
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:57:38.864733
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

TANIMORI, Masahiro, 2020, A Pedagogical Study on Japanese Subordinate Clauses: 甲南大学教育教職センター, 23–36 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3