ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 甲南大学学生相談室紀要
  3. 第27号 (2019)

カウンセラーによる全学向け少人数体験型授業の試み(第3報) ―授業の前後に実施したEQS の結果から2013~2018年度を概観する―

https://doi.org/10.14990/00003596
https://doi.org/10.14990/00003596
64171f8f-0242-4f6c-b6ae-c8420adc65fc
名前 / ファイル ライセンス アクション
K03395.pdf K03395.pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-16
タイトル
タイトル カウンセラーによる全学向け少人数体験型授業の試み(第3報) ―授業の前後に実施したEQS の結果から2013~2018年度を概観する―
タイトル
タイトル Experience-based Workshop by Student Counselor in College Course (the third report)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 experience-based workshop
キーワード
主題 college course, student counselor
キーワード
主題 EQS (Emotional intelligence scale)
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/00003596
ID登録タイプ JaLC
著者 青柳, 寛之

× 青柳, 寛之

WEKO 6483

青柳, 寛之

ja-Kana アオヤギ, ヒロユキ

en AOYAGI, Hiroyuki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 From 2007, we have given experience-based workshop in college course. The title of this class is “The Search of the Self”. This is the third report of this class in 2013-2018. The brief overview of this class is reported.
The contents of this class were originally “tea ceremony”, “group activities”, and “ceramic art with shichirin-kiln”, “lecture of self-awareness”, but “recitation” in 2016 and 2018, “image work” in 2016 and “field work” in 2018 were adopted instead.
To examine the effect of this class, EQS (Emotional intelligence scale) were given for students who took this class. The results of EQS suggest that
1) in every six years, this class developed student’s capabilities of intrapersonal, interpersonal and situational aspects.
2) in 2014, the students who selected the contents of “group activities” had higher abilities in situational aspect from the beginning.
3) in 2015, the students who selected the contents of “ceramic art” had higher abilities in intrapersonal aspect from the beginning.
4a) in 2018, the students who selected the contents of “recitation” had higher abilities in intrapersonal aspect from the beginning, 4b) the “field work”, “recitation”, “ceramic art” grew abilities of situational aspect.
書誌情報 甲南大学学生相談室紀要
en : Bulletin of Konan Student Counseling Room

号 27, p. 36-48, 発行日 2020-02-29
出版者
出版者 甲南大学カウンセリングセンター学生相談室
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:06:12.956043
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

AOYAGI, Hiroyuki, 2020, Experience-based Workshop by Student Counselor in College Course (the third report): 甲南大学カウンセリングセンター学生相談室, 36–48 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3