WEKO3
アイテム
The Role of English Education in Japan
https://doi.org/10.14990/00003355
https://doi.org/10.14990/0000335563699d6e-ae63-47aa-91f1-1106aeaf9500
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
K03163 (454.8 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-06-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Role of English Education in Japan | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Role of English Education in Japan | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EFL | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learner Attitudes | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learner Beliefs | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Motivation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Engagement | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EFL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learner Attitudes | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learner Beliefs | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Motivation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Engagement | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.14990/00003355 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
ジョーンズ, ブレント
× ジョーンズ, ブレント |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper is intended as an overview of the education system in Japan, with emphasis on how the English language is approached at each level of schooling. The purpose is to contextualize English as a foreign language (EFL) education in Japan while highlighting structural as well as procedural shortcomings. It is argued that these shortcomings negatively influence student attitudes, beliefs and motivations as related to learning the English language. Government initiatives aimed at improving communicative ability in English are introduced together with overviews of the key concepts of JUKEN EIGO (English for test taking), YAKUDOKU (grammar-translation method) and HENSACHI (deviation value/school ranking system). It is hoped that the information here provides a basis for viewing the experiences of Japanese EFL learners and developing a list of best practices for teachers and learners in this context. | |||||
書誌情報 |
甲南大学教育学習支援センター紀要 en : Memoirs of Learning Utility Center for Konan University Students 号 4, p. 21-31, 発行日 2019-03-22 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 甲南大学教育学習支援センター | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24322334 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12776153 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |