WEKO3
-
RootNode
アイテム
[教育方法・教育実践・教育学習支援] In Reflection: From Seeger to Swift - A Tour of Popular Modern Music and its Intercultural Connection
https://doi.org/10.14990/0002000594
https://doi.org/10.14990/0002000594fabf59a8-6c9a-4ccb-b460-62f131e03aa4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | [教育方法・教育実践・教育学習支援] In Reflection: From Seeger to Swift - A Tour of Popular Modern Music and its Intercultural Connection | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題 | CLIL | |||||
キーワード | ||||||
主題 | teacher identity | |||||
キーワード | ||||||
主題 | music | |||||
キーワード | ||||||
主題 | authentic materials | |||||
キーワード | ||||||
主題 | course design | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.14990/0002000594 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
著者 |
アンダム, カイル デビッド
× アンダム, カイル デビッド |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | この論文の主な目的は、コンテンツベースのコースをゼロから作成することに興味があるものの、この困難で時には気が遠くなるようなプロセスをどこから始めたらよいかわからない語学教師を支援することです。具体的には、この論文は、教師が学校に新しく赴任し、学習者の能力、クラスの規模、学校の文化、生徒の意欲レベルに関する知識が限られている状態でコース設計を作成する必要があり、そのため変革的な教育的アプローチ(Norton、2010年、NortonおよびToohey、2011年)が必要となる状況でコンテンツベースのコースを作成することについての考察として機能します。この論文では、コースに選択されたコンテンツ、このコンテンツの正当性、コース教材の準備計画、およびコンテンツベースのカリキュラムのコンテキスト内で教師のアイデンティティがどのように干渉または促進されるかについて取り上げます。この論文は、今後の反復に向けて、より充実し目的志向のコンテンツベースのコースを開発するための継続的な研究の呼びかけと、こうしたタイプのコースを作成するという勇気ある新しいステップを踏んでいる教師に、これが教師のアイデンティティ、教師と学習者の信頼関係、および全体的な学習者の関与を築くための前向きな一歩であることを思い出してもらうことで締めくくられています。さらに、この論文は、最初は非常に多くの準備が必要になる可能性があるコンテンツベースのコースは、言語学習者にとって価値があり、心からユニークな体験になる可能性があり、既成の事前に決定されたシラバスを持つより伝統的なスキルベースのコースのモチベーションを高め、代替手段として認識される可能性があるという議論で締めくくられています。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The primary purpose of this paper is to help support language teachers with an interest in creating a content-based course from scratch but may not know where to begin this challenging and sometimes daunting process. Specifically, this paper acts as a reflection on creating a content-based course in a context where the teacher is new to the school and is required to create a course design with limited knowledge of learner ability, class size, school culture, and motivation level of students, thus requiring a transformative pedagogical approach (Norton, 2010; Norton and Toohey, 2011). This paper covers the content of choice selected for the course, the justification for this content, the preparation planning of the course materials, and how teacher identity can interfere or thrive within the context of a content-based curriculum. This paper concludes with a call for continued research to help develop a more enriching and purpose-driven content-based course for future iterations and to remind teachers who are taking the brave new step of creating these types of courses that this is a positive step forward for building teacher identity, teacher-learner rapport, and overall learner engagement. Additionally, the paper ends with the argument that content-based courses, which initially can be an intense amount of preparation, can be a worthwhile and wholeheartedly unique experience for language learners, and even perceived as a motivational boost and alternative to a more traditional skills-based course with a ready-made, predetermined syllabus. | |||||
書誌情報 |
ja : 甲南大学全学共通教育センター紀要 en : Memoirs of the Center for Education in General Studies, Konan University 巻 3, p. 121-131, 発行日 2025-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 甲南大学全学共通教育センター | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 27584917 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
Share
Cite as
アンダム, カイル デビッド, 2025, [教育方法・教育実践・教育学習支援] In Reflection: From Seeger to Swift - A Tour of Popular Modern Music and its Intercultural Connection: 甲南大学全学共通教育センター, 121–131 p.
Loading...