WEKO3
アイテム
[実践報告] 学習指導要領の改訂と大学初年次数学教育に関する一考察 -線形代数の授業を通して-
https://doi.org/10.14990/0002000271
https://doi.org/10.14990/000200027112b6f778-c600-4006-8d30-169470d68876
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | [実践報告] 学習指導要領の改訂と大学初年次数学教育に関する一考察 -線形代数の授業を通して- | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A study of mathematics education for the university freshman and revision of ministry's curriculum guideline -Through the classes of linear algebra- | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 学習指導要領 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 大学初年次数学教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 線形代数 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Ministry's curriculum guideline | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Mathematics education for the university freshman | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Linear algebra | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.14990/0002000271 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
著者 |
森元, 勘治
× 森元, 勘治 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿では、学習指導要領の改訂が大学初年次教育に及ぼす影響を検証し、線形代数の授業実践を通して、大学初年次数学教育の方法について考察する。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In the present article, we examine the influence of revision of ministry's curriculum guideline, and we would like to consider the way of mathematics education for the university freshman through the classroom practice of the linear algebra. | |||||
書誌情報 |
ja : 甲南大学教職教育センター年報・研究報告書 en : Konan University Teacher Education Center Annual Report and Bulletin 巻 2023年度, p. 31-38, 発行日 2024-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 甲南大学教職教育センター | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 18825338 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12776186 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |