WEKO3
アイテム
[教育方法・教育実践・教育学習支援] Cities as a Learning Laboratory:An Experiment in Hybrid Student Exchange Between Universities
https://doi.org/10.14990/0002000145
https://doi.org/10.14990/00020001456a82632f-9e06-4b61-b499-d748b30be771
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-02 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | [教育方法・教育実践・教育学習支援] Cities as a Learning Laboratory:An Experiment in Hybrid Student Exchange Between Universities | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Cities as a Learning Laboratory:An Experiment in Hybrid Student Exchange Between Universities | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | Online learning | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | study abroad programs | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | hybrid learning systems | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | COVID-19 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | COIL | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | Kobe city | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | Pittsburgh city | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.14990/0002000145 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
著者 |
山本, シャーリ
× 山本, シャーリ× Oyler, Elizabeth
× Srinivas, Hari
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 本論⽂では、本学と⽶国ピッツバーグ⼤学のCollaborative Online International Learning (COIL)オンライン協働学習の実践事例を紹介する。まず、状況により形式を変化させながら3年にわたる国際協働学習の試みを紹介し、学習のプロセスがどのように展開していくかに主眼をおいて研究をしたものである。両⼤学の学⽣は様々なツールや戦略的な学習⼿法を⽤いて、⾃らの周囲や地域との関わりについて学びを共有し、「センス・オブ・プレイス」(⽇本語では「地域⾃慢」)の概念を適⽤させて、コミュニティや他の都市関係者の持つ三つの概念、「レジリエンス(復興⼒)」、「リビラビリティ(住みやすさ)」、「サステナビリティ(持続可能性)」に焦点を当てて学習することとした。COIL プログラムがどのように学⽣たちに気づきと学習のモチベーションを提供するか、また学⽣たちの学びをどのように変化させていくのかについて考察する。 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The paper presents an experiment in virtual student exchange between the University of Pittsburgh, USA, and Konan University, Japan, to explore ustainable urban development and learn about each other's cities and approaches to creating urban spaces for the 21st century. Using various tools and learning strategies, the students shared experiences interacting with their surroundings and neighborhoods regarding three urban realities–resilience, livability, and sustainability. The paper explores these three concepts through the idea of a "Sense of Place" (or 地域自慢, in Japanese) in understanding how communities and other urban stakeholders create unique spaces within the concepts of resilience, livability, and sustainability. | |||||||||
書誌情報 |
ja : 甲南大学全学共通教育センター紀要 en : Memoirs of the Center for Education in General Studies, Konan University 巻 2, p. 175-187, 発行日 2024-03-13 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 甲南大学全学共通教育センター | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||
収録物識別子 | 27584917 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |