ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 甲南大学全学共通教育センター紀要
  3. 第2号

Assessing Student Development: A BEVI-Based Analysis of Short-Term Study Abroad Program Outcomes

https://doi.org/10.14990/0002000139
https://doi.org/10.14990/0002000139
87af5813-de81-4fba-8e12-de06dfb94bdd
名前 / ファイル ライセンス アクション
K04570.pdf K04570.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-04-02
タイトル
タイトル Assessing Student Development: A BEVI-Based Analysis of Short-Term Study Abroad Program Outcomes
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 BEVI Assessment
キーワード
主題 Study Abroad Outcomes
キーワード
主題 Student Development
キーワード
主題 Intercultural Competence
キーワード
主題 Global Competence
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/0002000139
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
著者 山本, シャーリ

× 山本, シャーリ

WEKO 4024

en Yamamoto, Shari

ja 山本, シャーリ

ja-Kana ヤマモト, シャーリ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では、Believes, Events, and Values Inventory(BEVI) の客観的測定ツールを⽤い、短期留学体験型集中科⽬「エリアスタディーズ」のハワイプログラムが学⽣の成⻑にどのような影響を与えたかを検証する。プログラム参加者14名に対して、留学前後にBEVIテストを実地し、グループ全体、男⼥間などの属性別レポート分析を⾏なった。BEVIを構成する17のプロセス尺度のうち「Sociocultural Openness」、「Ecological Resonance」、「Global Resonance 」は、ハワイプログラムの⽬的と密接に合致しているため、この3つの尺度に焦点を当てた。結果としては、留学前後の様々な変化と、環境問題に対する意識、多様な視点への受容性、新しい⽂化体験への意欲などにおいて参加者の男⼥間に顕著な違いがあることが明らかになった。本研究は、学⽣が留学経験によって得られる成⻑と学習機会を最⼤限に活⽤できるようなプログラムを設計するために、BEVIをどのように活⽤できるかを⽰唆する。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Learning outcomes of study abroad programs have come under increased scrutiny as universities strive to provide students with meaningful intercultural experiences that promote the development of competencies needed to navigate an increasingly interconnected and complex world. This study explores the impact of a short-term study abroad program on student development using the Beliefs, Events, and Values Inventory (BEVI) as an assessment tool. Preand post-tests were administered and aggregate and between-group reports were generated for 14 program participants. Of the 17 process scales that comprise BEVI, the Sociocultural Openness scale, the Ecological Resonance scale, and the Global Resonance scale were focused on as these align closely with the objectives of the target program. The results reveal significant changes over time including striking gender differences toward environmental impact issues,receptivity to diverse viewpoints, and eagerness to engage in new cultural experiences. The study illustrates how BEVI assessment can be employed to improve programs that help students to take full advantage of the growth and learning opportunities that the study abroad experience offers.
書誌情報 ja : 甲南大学全学共通教育センター紀要
en : Memoirs of the Center for Education in General Studies, Konan University

巻 2, p. 87-99, 発行日 2024-03-13
出版者
出版者 甲南大学全学共通教育センター
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27584917
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-04-02 01:04:35.689387
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

山本, シャーリ, 2024, Assessing Student Development: A BEVI-Based Analysis of Short-Term Study Abroad Program Outcomes: 甲南大学全学共通教育センター, 87–99 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3