WEKO3
アイテム
Assessing Student Development: A BEVI-Based Analysis of Short-Term Study Abroad Program Outcomes
https://doi.org/10.14990/0002000139
https://doi.org/10.14990/000200013987af5813-de81-4fba-8e12-de06dfb94bdd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Assessing Student Development: A BEVI-Based Analysis of Short-Term Study Abroad Program Outcomes | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題 | BEVI Assessment | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Study Abroad Outcomes | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Student Development | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Intercultural Competence | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Global Competence | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.14990/0002000139 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
著者 |
山本, シャーリ
× 山本, シャーリ |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本研究では、Believes, Events, and Values Inventory(BEVI) の客観的測定ツールを⽤い、短期留学体験型集中科⽬「エリアスタディーズ」のハワイプログラムが学⽣の成⻑にどのような影響を与えたかを検証する。プログラム参加者14名に対して、留学前後にBEVIテストを実地し、グループ全体、男⼥間などの属性別レポート分析を⾏なった。BEVIを構成する17のプロセス尺度のうち「Sociocultural Openness」、「Ecological Resonance」、「Global Resonance 」は、ハワイプログラムの⽬的と密接に合致しているため、この3つの尺度に焦点を当てた。結果としては、留学前後の様々な変化と、環境問題に対する意識、多様な視点への受容性、新しい⽂化体験への意欲などにおいて参加者の男⼥間に顕著な違いがあることが明らかになった。本研究は、学⽣が留学経験によって得られる成⻑と学習機会を最⼤限に活⽤できるようなプログラムを設計するために、BEVIをどのように活⽤できるかを⽰唆する。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Learning outcomes of study abroad programs have come under increased scrutiny as universities strive to provide students with meaningful intercultural experiences that promote the development of competencies needed to navigate an increasingly interconnected and complex world. This study explores the impact of a short-term study abroad program on student development using the Beliefs, Events, and Values Inventory (BEVI) as an assessment tool. Preand post-tests were administered and aggregate and between-group reports were generated for 14 program participants. Of the 17 process scales that comprise BEVI, the Sociocultural Openness scale, the Ecological Resonance scale, and the Global Resonance scale were focused on as these align closely with the objectives of the target program. The results reveal significant changes over time including striking gender differences toward environmental impact issues,receptivity to diverse viewpoints, and eagerness to engage in new cultural experiences. The study illustrates how BEVI assessment can be employed to improve programs that help students to take full advantage of the growth and learning opportunities that the study abroad experience offers. | |||||
書誌情報 |
ja : 甲南大学全学共通教育センター紀要 en : Memoirs of the Center for Education in General Studies, Konan University 巻 2, p. 87-99, 発行日 2024-03-13 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 甲南大学全学共通教育センター | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 27584917 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |