ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 甲南大学全学共通教育センター紀要
  3. 第2号

The Professional Development of Limited–Term Contract Teachers at Japanese Universities

https://doi.org/10.14990/0002000134
https://doi.org/10.14990/0002000134
a1772c5a-c87d-481d-9607-50dd84d6ea91
名前 / ファイル ライセンス アクション
K04565.pdf K04565.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-04-02
タイトル
タイトル The Professional Development of Limited–Term Contract Teachers at Japanese Universities
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 limited-term contract positions
キーワード
主題 Japan
キーワード
主題 universities
キーワード
主題 professional development
キーワード
主題 EFL
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/0002000134
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
著者 ウァン, マリアン

× ウァン, マリアン

WEKO 6310

en WANG, Marian

ja ウァン, マリアン

ja-Kana ウァン, マリアン

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 日本の大学における有期労働契約は1990年代半ばより増加傾向にあるのに対し、テニュア職(終身契約職)は減少の傾向にある(Talbot & Mercer, 2018)。外国語としての英語(EFL)教員の有期労働契約により提示される条件は、契約期間、研究費その他の予算、給与、ボーナス、学内勤務時間、週あたりの担当授業数、授業外のその他の業務の点において多様である。日本の大学で有期契約として雇用されているEFL教員の講師や教授は、短期契約の職を転々としながら教育者や研究者としてキャリアを積む。本研究は現象学的質的研究であり、日本の高等教育機関の有期労働契約の教員を対象に生活体験、職業的な目標と懸念を調査・インタビューを行ったものであり、日本の有期労働契約の教員が抱くキャリア開発上の到達目標と関心事について探るものである。本研究の結果は、Biestaら(2015)による過去、現在、未来のエージェンシー・モデルを適用し、人生、職歴、将来の目標という三つのテーマ的カテゴリーに分類し、分析・解釈したものである。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Limited-term contract positions at Japanese universities have been on the rise since the mid-1990s, whereas tenured positions have been in decline (Talbot & Mercer, 2018). Limited-term contract positions for English as a Foreign Language (EFL) teachers vary in what they offer teachers regarding the duration of the contract, the amount of research and other budgets, salary,bonuses, time commitment on campus, number of classes to teach in a week, and extra duties outside of the classroom. EFL teachers who are employed as limited-contract lecturers or professors at Japanese universities often move from one short-term contract position to another while finding ways to develop as educators and researchers. This is a phenomenological qualitative study that explores the lived experiences and the professional goals and concerns of limited-term contract teachers at Japanese higher education institutions who were surveyed and interviewed about their professional development goals and concerns. The findings from this study were analyzed and interpreted applying Biesta et al.’s (2015) agency model of the past, present, and future while situating them within three thematic categories—life and professional histories, concerns, and future aspirations.
書誌情報 ja : 甲南大学全学共通教育センター紀要
en : Memoirs of the Center for Education in General Studies, Konan University

巻 2, p. 15-24, 発行日 2024-03-13
出版者
出版者 甲南大学全学共通教育センター
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27584917
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-04-02 01:04:12.887249
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

ウァン, マリアン, 2024, The Professional Development of Limited–Term Contract Teachers at Japanese Universities: 甲南大学全学共通教育センター, 15–24 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3