ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. Hirao School of Management Review
  3. 第14巻 (2024)

Bridging Cultures, Building Competence: A Decade of Transformative Study Tours in the Philippines

https://doi.org/10.14990/0002000127
https://doi.org/10.14990/0002000127
1e91496b-19db-4781-9753-409cbaf18f6b
名前 / ファイル ライセンス アクション
K04559.pdf K04559.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-04-01
タイトル
タイトル Bridging Cultures, Building Competence: A Decade of Transformative Study Tours in the Philippines
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 Service Learning
キーワード
主題 Cultural Exchange
キーワード
主題 Socio-Economic Insights
キーワード
主題 Personal Growth
キーワード
主題 Educational Fieldwork
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/0002000127
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
著者 ジョーンズ, ブレント

× ジョーンズ, ブレント

WEKO 3205

en Jones, Brent Allen

ja ジョーンズ, ブレント

ja-Kana ジョーンズ, ブレント

Search repository
Mella-Alcazar, April Amihan C.

× Mella-Alcazar, April Amihan C.

en Mella-Alcazar, April Amihan C.

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study explores the outcomes of a Philippines Study Tour for Japanese university students participating in a management program, focusing on the integration of service learning with international fieldwork. Through reflexive thematic analysis of student reports, the research identifies three salient themes that encapsulate the tour's impact: Cultural Exchange and Insight, Socio-Economic Observations, and Personal and Professional Growth. Students' exposure to Filipino culture was found to significantly influence their levels and types of engagement, with direct interaction with local communities enhancing their cultural understanding. Observations of socioeconomic disparities provided real-world context to their academic studies, as students grappled with the visible contrasts in wealth, infrastructure, and healthcare. The tour also catalyzed profound personal and professional development, prompting introspection about cultural identities, values, and future career paths. Interactions with locals and experiences within educational settings contributed to a broader worldview and a deeper appreciation for global citizenship. This study underscores the value of study tours as powerful pedagogical tools for cultivating intercultural competence and social responsibility in future professionals.
書誌情報 ja : Hirao School of Management Review
en : Hirao School of Management Review

巻 14, p. 29-41, 発行日 2024-03-31
出版者
出版者 甲南大学マネジメント創造学部 HSMR 編集委員会
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21860165
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12529030
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-04-01 03:06:53.972681
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

ジョーンズ, ブレント, Mella-Alcazar, April Amihan C., 2024, Bridging Cultures, Building Competence: A Decade of Transformative Study Tours in the Philippines: 甲南大学マネジメント創造学部 HSMR 編集委員会, 29–41 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3