ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. Hirao School of Management Review
  3. 第14巻 (2024)

Exploring Cross-Cultural Collaboration: A Study of Online Student Conferences

https://doi.org/10.14990/0002000126
https://doi.org/10.14990/0002000126
e0101eaf-34e3-4856-852f-af6c084961b5
名前 / ファイル ライセンス アクション
K04558.pdf K04558.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-04-01
タイトル
タイトル Exploring Cross-Cultural Collaboration: A Study of Online Student Conferences
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 English as a Foreign Language (EFL)
キーワード
主題 Learner Engagement
キーワード
主題 Self-Determination Theory (SDT)
キーワード
主題 Model United Nations (MUN)
キーワード
主題 Online Intercollegiate Conferences
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/0002000126
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
著者 ジョーンズ, ブレント

× ジョーンズ, ブレント

WEKO 3205

en Jones, Brent Allen

ja ジョーンズ, ブレント

ja-Kana ジョーンズ, ブレント

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This mixed-methods study investigated Japanese university students' perceptions of English-medium online intercollegiate student conferences, particularly focusing on those engaged in English as a Foreign Language (EFL) learning. Using the theoretical frameworks of Self-Determination Theory (SDT) and Learner Engagement (LE), the study aimed to identify the challenges and opportunities in fostering linguistic competence and confidence among less proficient English learners in Model United Nations (MUN) simulations and similar platforms. Thematic analysis of qualitative data and statistical analysis of quantitative data highlighted key themes such as language oficiency,preparation,social interaction, emotional comfort, and cultural exchange. The findings reveal that language proficiency is a critical gateway to engagement, and that preparation and social interaction significantly impact learners' confidence and ability to participate. The study underscores the importance of creating supportive environments that nurture autonomy, competence, and cultural exchange,thus enhancing intrinsic motivation and engagement among EFL learners. It contributes to the field of EFL learning by providing insights into educational scaffolds needed for less proficient English learners in international academic forums.
書誌情報 ja : Hirao School of Management Review
en : Hirao School of Management Review

巻 14, p. 13-28, 発行日 2024-03-31
出版者
出版者 甲南大学マネジメント創造学部 HSMR 編集委員会
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21860165
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12529030
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-04-01 03:06:47.730802
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

ジョーンズ, ブレント, 2024, Exploring Cross-Cultural Collaboration: A Study of Online Student Conferences: 甲南大学マネジメント創造学部 HSMR 編集委員会, 13–28 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3