ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. Hirao School of Management Review
  3. 第13巻 (2023)

Tailoring EAP/ESP Instruction to the Overseas Study Needs of Undergraduates

https://doi.org/10.14990/00004470
https://doi.org/10.14990/00004470
f21119c9-5cc5-4d22-b199-d7d70d087bb0
名前 / ファイル ライセンス アクション
K04263.pdf K04263.pdf (365.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-27
タイトル
タイトル Tailoring EAP/ESP Instruction to the Overseas Study Needs of Undergraduates
タイトル
タイトル Tailoring EAP/ESP Instruction to the Overseas Study Needs of Undergraduates
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 English for Academic Purposes (EAP)
キーワード
主題 English for Specific Purposes (ESP)
キーワード
主題 English for General Academic Purposes (EGAP)
キーワード
主題 English for Specific Academic Purposes (ESAP)
キーワード
主題 English for Academic Purposes (EAP)
キーワード
主題 English for Specific Purposes (ESP)
キーワード
主題 English for General Academic Purposes (EGAP)
キーワード
主題 English for Specific Academic Purposes (ESAP)
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/00004470
ID登録タイプ JaLC
著者 パーマー, ロジャー

× パーマー, ロジャー

WEKO 2149

パーマー, ロジャー

ja-Kana パーマー, ロジャー

en PALMER, Roger W.

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper discusses the academic preparation university students receive in Japan before going abroad, and to what extent it sets them up for success in foreign learning environments. The hypothesis is that not preparing students adequately in English for Academic Purposes (EAP), even high proficiency English language learners, could leave them overwhelmed when they join overseas study programmes. In order to test the hypothesis, semi-structured interviews were conducted with a group of Japanese students studying at a UK university. The same students were interviewed a second time, after a gap of seven months, to note any changes in their perception of their study experience. Preliminary findings indicate that EAP is not fully understood or supported in Japan and that changes are required in EAP instruction and institutional support for it.
書誌情報 Hirao School of Management Review
en : Hirao School of Management Review

巻 13, p. 19-33, 発行日 2023-03-31
出版者
出版者 甲南大学マネジメント創造学部HSMR編集委員会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21860165
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12529030
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:08:00.096256
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

PALMER, Roger W., 2023, Tailoring EAP/ESP Instruction to the Overseas Study Needs of Undergraduates: 甲南大学マネジメント創造学部HSMR編集委員会, 19–33 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3