ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 甲南大学学生相談室紀要
  3. 第24号 (2016)

発達障害及び発達障害の傾向のある学生への支援の現状と合理的配慮に関する教員の意識についての研究 ―甲南大学専任教員・非常勤講師へのアンケート調査から―

https://doi.org/10.14990/00003424
https://doi.org/10.14990/00003424
3d80a878-c2a9-4100-8ef4-a5875e8820f5
名前 / ファイル ライセンス アクション
K03231.pdf K03231.pdf (3.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-11-08
タイトル
タイトル 発達障害及び発達障害の傾向のある学生への支援の現状と合理的配慮に関する教員の意識についての研究 ―甲南大学専任教員・非常勤講師へのアンケート調査から―
タイトル
タイトル A Study on the Teachers' Current Consciousness about Reasonable Accommodation and Offering Support for Students with Developmental Disorders: From the Results of a Questionnaire Survey Conducted for Full-time and Part-time Teachers of Konan University.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 questionnaire survey
キーワード
主題 reasonable accommodation
キーワード
主題 developmental disorders,
キーワード
主題 teachers’ consciousness
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/00003424
ID登録タイプ JaLC
著者 高石, 恭子

× 高石, 恭子

WEKO 4078
e-Rad 60248094

高石, 恭子

ja-Kana タカイシ, キョウコ

en TAKAISHI, Kyoko

Search repository
青柳, 寛之

× 青柳, 寛之

WEKO 6483

青柳, 寛之

ja-Kana アオヤギ, ヒロユキ

en AOYAGI, Hiroyuki

Search repository
福留, 留美

× 福留, 留美

WEKO 6519

福留, 留美

ja-Kana フクドメ, ルミ

Search repository
Fukudome, Rumi

× Fukudome, Rumi

WEKO 6522

en Fukudome, Rumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article reports the results of the questionnaire survey conducted in Konan University to reveal teachers’ current consciousness about reasonable accommodation and offering support for students with developmental disorders. 86 full-time teachers and 131 part-time teachers responded, and the valid response rate was 32.0% and 20.3%. Compared with the survey results from three other national universities, it was found that, even though various individualized care for aforesaid students has already been practiced by our full-time teachers, support system for teachers is required hereafter, since they have certain fear of making personal decisions on carrying out the reasonable accommodation. From the comparison between the full-time teachers and part-time teachers, there seems to be no remarkable differences on the consciousness about reasonable accommodations. However it is also suggested that part-time teachers tend to find it a larger burden due to their limited position. To solve these problems, we also discuss the need to build a support system including experts on students with developmental disorders.
書誌情報 甲南大学学生相談室紀要
en : Bulletin of Konan Student Counseling Room

号 24, p. 24-45, 発行日 2017-02-28
出版者
出版者 甲南大学カウンセリングセンター学生相談室
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:06:12.205371
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3