ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 甲南大学学生相談室紀要
  3. 第14号 (2006)

学生を育てるということ ー臨床心理学的視点からの考察ー

https://doi.org/10.14990/00003406
https://doi.org/10.14990/00003406
1d966dd0-482e-430c-a073-2d805acd8ef4
名前 / ファイル ライセンス アクション
K03213.pdf K03213.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-11-08
タイトル
タイトル 学生を育てるということ ー臨床心理学的視点からの考察ー
タイトル
タイトル Some Discussion about Nurturing the Students from viewpoint of Clinical Psychology
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 nurturing function
キーワード
主題 generativity
キーワード
主題 cycle-view of life
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/00003406
ID登録タイプ JaLC
著者 高石, 恭子

× 高石, 恭子

WEKO 4078
e-Rad 60248094

高石, 恭子

ja-Kana タカイシ, キョウコ

en TAKAISHI, Kyoko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper is the one that the significance of "nurturing function" in today's university education was discussed. The author considers the following three points of raising: (1) we should recover the nature of cultivating or nurturing individuality among various meanings of raising next generation. (2) we should re-understand the act of raising from the viewpoint of relation with the person brought up and the person who raises. (3) we should take the aspect of "generativity".
The author says that the main reason why bringing up the student becomes difficult is in the extinction of the initiation ceremony. In the background of the extinction, it is assumed that there is a "linear view of life" dominant after the arrival of modem age. It becomes difficult for modem people to experience existential change from the child to the adult.
In conclusion, it is important to consider about nurturing the students by taking "the death" in view: that is, to revalue the "cycle-view of life". Because efficiency principle spreads today, such a nurturing function is especially requested in the student counseling system.
書誌情報 甲南大学学生相談室紀要
en : Bulletin of Konan Student Counseling Room

号 14, p. 12-22, 発行日 2007-02-28
出版者
出版者 甲南大学カウンセリングセンター学生相談室
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:06:46.040018
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

TAKAISHI, Kyoko, 2007, Some Discussion about Nurturing the Students from viewpoint of Clinical Psychology: 甲南大学カウンセリングセンター学生相談室, 12–22 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3