@article{oai:konan-u.repo.nii.ac.jp:00004044, author = {津田, 信男 and TSUDA, Nobuo}, journal = {言語と文化, The Journal of the Institute for Language and Culture}, month = {Mar}, note = {application/pdf, The purpose of this paper is to demonstrate how we can teach TOEFL iBT preparation intersession classes more effectively for lower-intermediate level Japanese college students. The intersession consists of three 90-minute classes every day for six days, with the TOEFL Practice Online Test administered on the seventh day to determine students’ TOEFL score. The author presents various techniques for reading, listening, speaking, and writing to help students develop their four skills and TOEFL strategies., 本論文では中級準備レベルの大学生に対し、TOEFL iBT講座をどのように効果的に教えることができるかという実践報告である。この集中講座では毎日3コマ(1コマ90分)の授業を6日間実施し、学生は最終日にTOEFL Practice Online(インターネット上での模擬テスト)を受験する。本論文ではさらに学習者のリーディング、リスニング、スピーキング、ライティング能力が高められるような教授法、TOEFL iBTテスト対策などについて述べる。}, pages = {23--45}, title = {Effectively Teaching TOEFL iBT Preparation Intersession Classes for Lower-Intermediate Level Japanese College Students}, volume = {25}, year = {2021}, yomi = {ツダ, ノブオ} }