ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 甲南大学教職教育センター年報・研究報告書
  3. 2018年度

普通科高校から養護学校へ転勤した教師のライフヒストリー研究 : ベテラン教師の教職アイデンティティのゆらぎと再構築

https://doi.org/10.14990/00003331
https://doi.org/10.14990/00003331
6466aefa-b554-4bc3-9f8b-60adf6776754
名前 / ファイル ライセンス アクション
K03144.pdf K03144 (613.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-12
タイトル
タイトル 普通科高校から養護学校へ転勤した教師のライフヒストリー研究 : ベテラン教師の教職アイデンティティのゆらぎと再構築
タイトル
タイトル Life history research of teachers transferred from high school to nursing school : Fluctuation and reconstruction of teacher identity of veteran teachers
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 ライフヒストリー
キーワード
主題 ライフストーリー
キーワード
主題 教職のキャリアステージ
キーワード
主題 教職のアイデンティティ
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14990/00003331
ID登録タイプ JaLC
著者 古川, 治

× 古川, 治

WEKO 6291

古川, 治

ja-Kana フルカワ, オサム

Search repository
Furukawa, Osamu

× Furukawa, Osamu

WEKO 6292

en Furukawa, Osamu

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 教師の成長とは、長い職業生活を通して教職キャリアを積み上げ、その体験を経験化し、再構築し新たな体験を幾度も繰り返し、教職アイデンティティを形成し、その後退職を迎える過程である。本研究では、ライフサイクル、ライフヒストリーの研究方法について先行研究を整理し、次に具体的事例研究として、1964年に大阪府立普通科高校へ教師として着任し、2002年に養護学校校長で退職した男性教師がどのように教職キャリアを形成し、ベテラン期に入り養護学校へ転勤し、教職アイデンティティのゆらぎと再構築をどのように図り、教師生活を終えたのかを自身の語りを通し、ライフヒストリーの方法で探究し、課題を明らかにする。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A teacher is a process of accumulating teacher career through long working life, experiencing the experience, rebuilding, repeating new experience many times, forming teaching job identity, and then retiring. In this research, we organized prior research on life cycle, research method of life history, then as a concrete case study, in 1964 he took office as a teacher to the D Fiscal High School and retired as a school principal in 2002 Fluctuation and reconstruction of teacher identity through teaching how teachers formed teaching career and transferred to nursing school in the veteran period and explored by way of life history how to finish teacher life, to clarify the problem.
書誌情報 甲南大学教職教育センター年報・研究報告書

巻 2018年度, p. 1-24, 発行日 2019-03-31
出版者
出版者 甲南大学教職教育センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18825338
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12776186
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:46:42.852212
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

古川, 治, Furukawa, Osamu, 2019, Life history research of teachers transferred from high school to nursing school : Fluctuation and reconstruction of teacher identity of veteran teachers: 甲南大学教職教育センター, 1–24 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3